بهینه سازی سایت

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

متخصص سئو کیست و چه وظایفی دارد؟!

متخصص سئو کیست و چه وظایفی دارد؟!

در این قسمت به متخصص سئو کیست میرسیم که اولین چیزی که شاید برای شما دوست عزیز و صاحب کار و پروژه جالب باشه این هست که سئو چیست و چه کاربری برای سایت شما خواهد داشت؟ SEO که بصورت جدا از هم خوانده میشه اس ای او S.E.O که به بصورت عامیانه اون رو سئو میگن به شیوه کارهایی که باعث میشه سایت شما در صفحه اول موتورهای جستجو مثل گوگل قرار بگیره گفته میشه و کسی که این کار رو انجام میده عموما به سئو کار و یا کارشناس سئو و یا همون متخصص سئو میگن.

بزارید واضح تر کلمه سئو رو تشریح کنیم این کلمه از مخفف کلمه Search Engine Optimize یا بهینه سازی موتور جستجو که راه کارهایی که باعث افزایش رتبه سایت در کلمات کلیدی سایت شما می شود را سئو گویند. انجام عملیات سئو کار ساده و روتینی نمی باشد که با خواندن چند مقاله شما بتوانید کارشناس سئو و یا متخصص سئو شوید شما باید به تمامی الگوریتم های این علم آشنایی داشته باشید و برای پیاده سازی بر روی سایت صبر، تجربه و بروز به این علم باشید چون دائما در حال بروزرسانی می باشد و در صورتی که با این علم همراه نباشید بی شک سایت شما با همون علم قبلی شاید به گردونه رقابت حذف و پیامد های ناگواری برای سایت شما پیش بیاید.

در ضمینه الگوریتم های گوگل و یا فاکتور هایی که باید رعایت شوند که سایت شما جایگاه بهتری بگیرد شما باید حدود 200 فاکتور ابتدایی در این کار رو رعایت کنید. این فاکتورها در هر الگوریتم یا بیشتر و یا روی مواردی تقویت و یا تضعیف می شوند که متخصص سئو باید این موارد را رعایت و بر روی سایت اعمال نماید. تیم سئو بیزینس با بروز بودن اطلاعات و تجربه هایی که بر روی سایت های خود و رقبا بدست آورده سعی بر پیاده سازی و ارتقا سایت های خود و مشتریان گرامی کرده است.

در این قسمت شاید جالب باشه تاریخچه سئو رو بدونید:

این قسمت از تاریخچه سئو از ویکی پدیا گرفته شده :

از اواسط دهه ۱۹۹۰ میلادی که نخستین موتورهای جستجو اقدام به فهرست کردن وب نخستین کردند، مدیران وب سایت‌ها و تولیدکنندگان محتوا، شروع به بهینه‌سازی سایت‌ها برای موتورهای جستجو نمودند.

در ابتدا تمام کارهایی که مدیران وب سایت‌ها باید انجام می‌دادند، ارسال آدرس صفحه به موتورهای مختلفی که یک «عنکبوت» جهت «خزش» آن صفحه می‌فرستادند، استخراج لینک‌های صفحه به سایر صفحات از درون صفحه، و بازگرداندن اطلاعات یافت شده در صفحه جهت ایندکس شدن بود.

فرایند به این صورت است که عنکبوت موتور جستجو، یک صفحه را دانلود و آن را در سرور موتور جستجو ذخیره می‌کند و یک برنامه دیگر موسوم به ایندکس‌کننده، اطلاعات مختلفی را دربارهٔ صفحه استخراج می‌کند؛ اطلاعاتی از قبیل واژه‌های موجود و محل قرارگیری آن‌ها در صفحه، و نیز وزن خاص واژه‌های بخصوص، و تمام لینک‌های موجود در صفحه، که سپس جهت خزش در زمانی دیگر، در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیران سایت‌ها شروع به بازشناسی ارزش رتبه بالای سایت خود و در دید قرار گرفتن آن در نتایج موتورهای جستجو نمودند که این امر، فرصتی را برای هکرهای غیر مخرب و مخرب شاغل در بخش بهینه‌سازی موتور جستجو مهیا کرد.

نسخه‌های اولیه الگوریتم‌های جستجو به اطلاعات فراهم شده توسط مدیران وب سایت‌ها نظیر متا تگ واژه‌های کلیدی، یا فایل ایندکس موتورهای جستجو مانند ای‌ال‌آی‌وب اعتماد و اتکا می‌کردند. متاتگ‌ها یک راهنمایی برای محتوای هر صفحه فراهم می‌کنند.

با این‌حال، استفاده از داده‌های متا در صفحات ایندکس، کمتر قابل اطمینان بود زیرا انتخاب واژگان در یک متاتگ توسط وب سایتها، بالقوه می‌تواند یک نمایش غیر دقیق از محتوای واقعی وب سایت باشد. داده‌های نادرست، ناقص و ناسازگار در متا تگ‌ها می‌تواند موجب رتبه‌بندی شدن صفحه برای جستجوهای غیر مرتبط گردد. تولیدکنندگان محتوای شبکه همچنین تعدادی از ویژگی‌های منبع اچ‌تی‌ام‌ال یک صفحه را دستکاری کردند تا رتبه صفحه را در موتورهای جستجو بهبود بدهند.

با تأکید بر عواملی مانند تراکم واژه کلیدی، که بطور انحصاری تحت کنترل مدیر وب سایت است، موتورهای جستجوی اولیه از سوء استفاده و دستکاری رتبه‌بندی رنج می‌بردند.

به منظور ارائه نتایج بهتر به کاربران خود، موتورهای جستجو باید انطباق یافته و از نتایج صفحاتی اطمینان یابند که نتایج مرتبط تری دارند، نه نتایج مربوط به صفحاتی که نامربوط بوده و توسط مدیران شبکه بدون وجدان کاری و با استفاده از کلمات کلیدی متعدد پر شده‌اند.

از آنجایی که موفقیت و محبوبیت یک موتور جستجو از طریق توانایی آن در تولید نتایج مرتبط تر در قبال هر جستجوی صورت گرفته مشخص می‌شود، کیفیت پایین یا نتایج نامرتبط می‌تواند سبب سوق دادن کاربران به منابع جستجوی دیگر شود. موتورهای جستجو با توسعه الگوریتمی رتبه‌بندی پیچیده‌تر به این عمل پاسخ دادند؛ که در آن عوامل بیشتری مورد توجه قرار می‌گیرند و دستکاری را برای مدیران شبکه، سخت‌تر می‌سازند.

لری پیج و سرگئی برین دو دانشجوی فارق التحصیل دانشگاه استنفورد یک موتور جستجو موسوم به بک‌روب را توسعه دادند که جهت ارزیابی برجستگی صفحات وب، به یک الگوریتم ریاضیاتی تکیه داشت. عددی که توسط الگوریتم محاسبه می‌شد، یعنی «رتبه صفحه»، تابعی است از مقدار و قدرت لینک‌های ورودی. رتبه صفحه میزان یک صفحه معین را که توسط یک کاربر که به صورت تصادفی شبکه را جستجو می‌کند مورد دسترسی قرار گرفته، تخمین می‌زند و لینک‌های یک صفحه به صفحه دیگر را دنبال می‌کند.

در واقع، این بدان معناست که برخی لینک‌ها از سایر لینک‌ها قوی تر بوده، رتبه صفحه بالاتر احتمال دیده شدن صفحه توسط وب گردهای تصادفی را افزایش می‌دهد.


خوب تا این قسمت با تاریخچه سئو همراه بودید در ادامه به وظایف یک متخصص سئو بیشتر آشنا خواهید شد

متخصص سئو ترجمه کلمه SEO Specialist می باشد. که البته بعضی این کلمه را با مشاور سئو یا مشاوره سئو اشتباه میگیرند.
  1. یک متخصص سئو با توانایی حل مسئله و ارزیابی وب سایت و چالش ها و مشکلات آن را شناسایی نماید در این صورت قادر است روش های دقیق  را برای بهینه شدن در نظر بگیرد.
  2. مورد بعدی که باید یک متخصص سئو باید بتواند اولویت بندی برای پیشبرد سایت ارائه نماید تا بتواند بهترین روشی که سایت مورد نظر بهترین تاثیر را بگیرد تا بتواند کمترین زمان را در سئو داشته باشد.
  3. یکی دیگر از وظایف متخصص سئو هست تحقیق می باشد یک سئوکار باید بتواند رقبای شما را در دنیای وب بشناسد و تحلیل کند که رقیب شما  از چه روش هایی بهره می برند و با مقایسه آنها با کسب و کار شما تصمیم بگیرد که چه استراتژی هایی می تواند به سایت شما در جهت پیشی گرفتن یاری و کمک برساند.
  4. یکی از مهمترین کارهای یک سئوکار متخصص آنالیز وب سایت هست. تحلیل و آنالیز کردن وبسایت به صورت مکرر و به کار گیری روش های جدید و متفاوت در سئو از دیگر وظایف می باشد.
  5. این مورد یکی از واجبات برای کار سئو هست  و اون توانایی نوشتن است. اگر یک سئوکار نتواند به خوبی بنویسد و یا ویراستاری کند به هیچ عنوان نمی تواند درباره ی سئو محتوا کاری انجام دهد.  بهینه کردن محتوای یک وبسایت نیز از وظایف  تلقی می گردد.
  6. خوب میرسیم به یکی دیگه از وظایف متخصص سئو، کدنویسی. یک سئو کار  لازم نیست که یک برنامه نویس و یا طراح وب سایت باشد اما هر چند اندک باید به مسائل فنی کدنویسی در جهت توسعه وب سایت آشنایی داشته باشد تا بتواند وبسایت را به خوبی سئو  و بهینه نماید.
  7. و اما مورد آخر که از همه شاید مهمتر باشد که در تیم سئو بیزینس بشدت روی آن حساس می باشد و اون چیزی نیست جز یادگیری مداوم. با شرایطی که موتورهای جستجو خودشون رو برای بهینه کردن و بهتر نشون دادن نتایج برای کاربران درگیر میکنن و خود را ارتقا میدن یک متخصص سئو باید با توجه به اینکه مرورگرها قوانین و الگوریتم های متفاوتی را در بروزرسانی های خود به کار می گیرند باید اطلاعاتش بروز باشد و به طور مداوم دانش خود را دراین حوزه ارتقا دهد.

متخصص سئو باید تا حدودی به اندازه مدیر همان کسب و کار از اطلاعات محصول و استراتژی شرکت اطلاع داشته باشد.
  امیدوارم که از این مقاله متخصص سئو کیست و چه وظایفی دارد؟! آشنایی پیدا کرده باشید. اگر مطالعه ی این مقاله برایتان مفید واقع شد آنرا را با دوستانتان در سایر شبکه های اجتماعی با رعایت قوانین کپی رایت به اشتراک بگذارید. با تشکر از شما دوست عزیز.
۲۵ مهر ۹۷ ، ۰۰:۵۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مصطفی علیزاده

وظایف کارشناس سئو در سال 97!

وظایف کارشناس سئو در سال 97!

از این که سایت ما را انتخاب کردید و دوست دارید تا حدودی با وظایف کارشناس سئو و یا یک سئو کار آشنا بشید با ما همراه شوید. شاید خیلی از موارد برای شما تکراری و یا عذاب دهنده باشه ولی سعی میکنم که به بهترین و راحت ترین راه ممکن این وظایف را با شما در میان بزارم قبل از توضیحات تا حدودی با بزارید برای دوستانی که اطلاعی از کلمه سئو و بهینه سازی سئو سایت ندارن بدم که چه معنی میده و چه کاربردی این شغل یا حرفه داره. سئو یا بهینه سازی وب سایت که از زیر مجموعه مشاغل دیجیتال مارکتینگ هست به مجموعه کارها و رفتارهایی که بر روی یک وب سایت انجام میشه و باعث میشه که سایت جایگاه خود را در موتورهای جستجو پیدا کرده و به رده های اول برسد را سئو میگن و به کسی که این کار را انجام میده سئوکار و یا کارشناس سئو گفته می شود.

خوب تا اینجا که معنی سئو و سئوکار را متوجه شدید حالا با محدوده وظایف این شغل هم آشنا بشید

در ابتدا یکی از وظایف کارشناس سئو  یا سئو کار باید بتواند  توانایی حل مسئله  را داشته باشه ارزیابی وب سایت و چالش ها و مشکلات آن را شناسایی کنه در این صورت قادر است روش های دقیق را برای بهینه شدن در نظر بگیرد.

مورد بعدی از وظایف کارشناس سئو اولویت بندی هست تا بتواند بهترین روشی که سایت مورد نظر بهترین تاثیر را بگیرد تا بتواند کمترین زمان را در سئو داشته باشد.

و مورد سوم از وظایف کارشناس سئو تحقیق، که یک سئوکار باید بتواند رقبای شما را در دنیای وب بشناسد و تحلیل کند که رقیب شما از چه روش هایی بهره می برند و با مقایسه آنها با کسب و کار شما تصمیم بگیرد که چه استراتژی هایی می تواند به سایت شما در جهت پیشی گرفتن یاری و کمک برساند.

مورد چهارم از وظایف کارشناس سئو آنالیز وب سایت، تحلیل و آنالیز کردن وبسایت به صورت مکرر و به کار گیری روش های جدید و متفاوت در سئو از دیگر وظایف می باشد.

[caption id="attachment_212" align="aligncenter" width="900"]وظایف کارشناس سئو کارشناس سئو[/caption]

پنجمین مورد از وظایف کارشناس سئو توانایی نوشتن، خوب این قسمت مهمترین و اصلی ترین قسمت در سئو وب سایت هست که شما باید به راحتی برای موضوع خودتون بنویسید. عملا این جمله را نباید فراموش کنید که محتوا پادشاه هست.

میرسیم به ششمین از وظایف کارشناس سئو مورد کدنویسی، یک سئو کار لازم نیست که یک برنامه نویس و یا طراح وب سایت باشد اما هر چند اندک باید به مسائل فنی کدنویسی در جهت توسعه وب سایت آشنایی داشته باشد تا بتواند وبسایت را به خوبی سئو و بهینه نماید.

و آخرین مورد و هفتمین مورد از وظایف کارشناس سئو یادگیری مداوم، شما به عنوان یک کارشناس سئو باید تا روز آخری هم که میخواین سئو کار کنید باید در حال آموزش و یادگیری باشید سعی نکنید به اطلاعات قدیمی خودتون و یا تجربه های قدیمی خود بسنده کنید چون در این شغل بروزرسانی بشدت زیاد هست و شاید شما با چند ماه عقب افتادن از یادگیری همون اطلاعات قدیمی باعث ضربه خودن کار شما و آسیب به پروژه شما بشه.

این ها تمامی مواردی هست که شما باید همیشه به اون ها عمل کنید. شاید به خودتون بگید که این ها چیزی نیست و بیگدار دست به انجام یک پروژه سئو کنید و وقتی وارد شدید متوجه بشید که نصف اون اطلاعاتی که داشتید کلا قدیمی و یا عمل نمی کنن. و در بدترین حالت ممکن این که شما پروژه را نابود کنید و سایت شما و یا مشتری پنالتی و اسپم میشه که دیگه شاید کاری از دست شما برنمی یاد. همیشه قبل از اجرای و یا گرفت یک پروژه ببینید که توانایی انجام پروژه را دارید یا نه شاید اون پروژه بصورت انفرادی انجام بشه ولی بعضی پروژه ها احتیاج به تیم داره که باید این موارد را در نظر بگیرید. امیدوارم که این مقاله از سئو بیزینس برای شما مفید واقع شده باشه در صورت امکان با درج نظرتون در جهت بهبود کیفیت مطالب ما را همراهی کنید.

۲۴ مهر ۹۷ ، ۲۳:۵۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مصطفی علیزاده